zondag 21 januari 2024

Red River Commodities introduceert kippenvoer

Red River Commodities is gevestigd in de Verenigde Staten en is een dochteronderneming van het Nederlandse beursgenoteerde handelshuis Acomo. Red River Commodities produceert en verkoopt typisch Amerikaanse producten op basis van zonnebloempitten.
Via dochteronderneming SunGold Food is het bedrijf bijvoorbeeld de belangrijkste producent van eetbare zonnebloempitten, een snack die Amerikanen graag consumeren tijdens van sportwedstrijden. Zoals wij een zak chips meenemen naar een voetbalwedstrijd, neemt de Amerikaan een zak zonnebloempitten mee naar de wedstrijd. Deze pitten kunnen in diverse smaken worden geleverd. Denk aan smaken als barbecue of sweet chili.

Een ander uiterst succesvol product is SunButter, een pindakaasalternatief voor (vooral) kinderen met een notenallergie. SunButter wordt gemaakt van zonnebloempitten en heeft precies dezelfde smaak als pindakaas. In de Verenigde Staten zijn moeders als de dood dat hun kinderen allerlei allergieën hebben (of krijgen) en SunButter is vrij van de acht belangrijkste allergenen.

Weer een andere productcategorie heeft als doelgroep de gemiddelde Amerikaan die dol is op de natuur, maar niet houdt van lichamelijke inspanning. Daarom is het voeren van vogels in je eigen tuin in Noord-Amerika een grote hobby. Ze noemen het backyard birding. Red River Commodities produceert onder diverse bekende merken een hele serie aan specialistisch vogelvoer voor deze ietwat luie klantengroep.

Maar, zo dachten de productontwikkelaars van Red River Commodities, in de wat meer landelijke gebieden hebben behoorlijk wat Amerikaanse gezinnen ook vaak een paar kippen. Leuk voor de kinderen en het geeft wat leven in de tuin. Dus besloot het bedrijf deze lucratieve markt aan te boren met speciaal op deze backyard poultry gerichte producten onder het merk 'Pecking Order'.

“With the high levels of inflation today, the prices of eggs have skyrocketed. Meanwhile, many people feel like industrial mass production has alienated them from the origins of their food. Those two factors are driving the popularity of our new Pecking OrderTM brand, including poultry treats, feeders, and chicken coops: everything people need to start keeping chickens in their own back yards,” aldus Curtis Kuntz, Vice-President van de business unit Wildlife in het jaarverslag over 2022 van Acomo.

Zo eenvoudig kan het dus zijn: verzin een productcategorie die in het verlengde ligt van wat je al verkoopt. Daarom zou de productie en verkoop van duivenvoer voor Red River Commodities ook een zeer interessante uitbreiding van het assortiment kunnen zijn. Je hebt de wilde en verwilderde stadsduiven, die door liefhebbers in parken en op pleinen worden gevoerd. Eigenlijk is dat ook een variant van backyard birding. Voor Red River Commodities zijn wedstrijdduiven en sierduiven, die gespecialiseerd voer nodig hebben, commercieel een veel interessantere doelgroep.

[Update 20 februari 2024] De jaarcijfers over 2023 vermelden: 'Pecking Order®, a portfolio of backyard chicken products, saw strong growth due to increased consumer interest'. Dat gaat dus heel goed. Nu nog duivenvoer introduceren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten